תקן יריעות ביטומניות

תקן יריעות ביטומניות

מה תרצו לדעת?

יריעות ביטומניות נחשבת לשיטת איטום פופולרית מצד אחד ומצד שני יקרה. לפני שאתם בוחרים לאטום ביריעות ביטומניות או בכל שיטת איטום אחרת כדאי שתכירו את הדברים לעומק. לפניכם כל המידע על איטום ביריעות ביטומניות, תקן יריעות ביטומניות והאם איטום ביריעות ביטומניות נחשבת לשיטת האיטום הטובה ביותר.

מהן יריעות ביטומניות?

יריעות ביטומניות הן יריעות פופולריות לאיטום גגות ומרפסות. השימוש ביריעות ביטומניות נפוץ בעיקר בקרב משטחים עם היקף רחב יריעות ביטומניות לא מתאימות לגגות קטנים לדוגמא. היריעות מורכבות מחומרים שונים, בין היתר ביטומן, זפת ואחרים. תערובת החומרים מבטיחה לנו שכבת איטום נוחה וגמישה לעבודה ולאחר ייבוש נשמרת שלמה ומונעת חדירה של מים. ישנם שני סוגים עיקריים של יריעות ביטומניות:

יריעת APP היא יריעה שיש לה עמידות גבוהה לחום ושמש, לכן ברוב המקרים אנחנו נרצה להשתמש ביריעה הזאת. יריעת SBS היא הניגוד המוחלט של יריעת APP, היא יריעה עמידה בפני קור קיצוני עד מינוס 10 מעלות. לכן, השימוש ביריעות ביטומניות מסוג SBS פחות נפוץ בארץ למעט איטום מרתפים. השימוש ביריעות ביטומניות משתנה בהתאם למספר נתונים, אם מדובר על גג או מרפסת חדשה ללא איטום יש לאטום בשתי שכבות של יריעות. אם מדובר על חידוש האיטום ניתן להיעזר בשכבה אחת.

מהו תקן יריעות ביטומניות?

למה כל כך חשוב לדעת מה התקן של יריעות ביטומניות? חשוב להדגיש, יריעות ביטומניות צריכות לעמוד בתקן ישראלי (ת"י) 1430. יריעות שאין להן תקן ישראלי, אלו הן יריעות שלא מומלצות לעבודה, מכיוון שאין עבורן פיקוח מתאים מטעם הרשויות. יריעות ביטומניות עם תקן ישראלי יהיו יקרות יותר עבור קבלן האיטום, ולכן במקרים רבים נוכל לראות קבלנים שאינם מקצועיים שעובדים עם יריעות ללא תקן כדי להוזיל עלויות עבורם. אנחנו ממליצים לא לוותר על יריעות עם תקן ישראלי וחשוב גם להכיר שיש שני סוגים עיקריים של יריעות ביטומניות. יריעות ביטומניות מתחלקות לפי עובי, 4 מ"מ ו-5 מ"מ.

יריעות ביטומניות בעובי של 4 מ"מ מתאימות לאיטום במקומות פחות חשופים לגשם לפחות לא בהיקף רחב כמו גג הבית. נוכל למצוא יריעות ביטומניות בעובי 4 מ"מ מתאימות למרפסות ושטחים דומים. יריעות ביטומניות בעובי 5 מ"מ מתאימות למקומות פתוחים לחלוטין, כמו גג הבית.

כמה עולה איטום ביריעות ביטומניות?

המחיר של איטום ביריעות ביטומניות משתנה בהתאם למספר דברים: היקף שטח המשטח, עובי היריעה ומורכבות העבודה. המחירים נעים בטווח של 90 ש"ח למ"ר ועד 120 ש"ח למ"ר. חשוב לדעת שאם בחרתם ביריעות עם תקן יריעות ביטומניות אתם לא תשלמו מחיר יקר יותר מאשר יריעות ללא תקן, לרוב ההוזלה תהיה רק עבור הקבלן עצמו. בנוסף, כדי לקבל תוצאות איכותיות חשוב לבצע את ההתקנה בצורה נכונה. יריעות ביטומניות הן יריעות שנפרסות לכל אורך המשטח ולכן, אם קיימים אובייקטים שעשויים להפריע לפריסת היריעה צריך להסיר אותם (דודי שמש, מזגנים וכו').

לאחר התקנת היריעות ניתן יהיה להחזיר את כל האובייקטים חזרה למקום ולקבל משטח אחיד. מומלץ להחזיר את כל האובייקטים למקום רק לאחר שבוצעה בדיקת הצפה בדיקה שאורכת כ-72 שעות בה הקבלן מציף את הגג ובוחן לאחר 72 שעות האם ישנה רטיבות או נזילה מהגג. לסיכום, שימוש ביריעות ביטומניות עם תקן יריעות ביטומניות הוא קריטי כדי גם לקבל אחריות מתאימה וגם להנות מחומר גלם איכותי לטווח הארוך.

יוסף טל

יוסף טל

מנכ"ל חברת איטום טל חברתנו הינה חברה בעלת וותק וניסיון רב בתחום האיטום ומספקת את כל פתרונות האיטום המתקדמים צוות מקצועי ומנוסה מאפשר ביצוע עבודות ברמה גבוהה ביותר המקנה לחברתנו מוניטין ושם של חברה מובילה בתחום! אנו מתמחים במגוון עבודות שיקום ואיטום מבנים. חברתינו מעניקה תעודת אחריות מלאה בסיום כל עבודה וזמינה עבורכם לכל שאלה.מחירים הוגנים לכל סוגי העבודות!

השאירו פרטים
שירותים נוספים

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן