תקן איטום מרפסת

תקן איטום מרפסת

מה תרצו לדעת?

כל עבודת איטום צריכה לעבוד לפי נהלים קבועים מראש. הנהלים למעשה שומרים על תקינות האיטום ושמירה על יציבות המבנה בצורה ישירה או עקיפה. כאשר אנחנו אוטמים מרפסת יש לקחת בחשבון את כל האפשרויות הרלוונטיות ולבחון איך אנחנו מייצרים איטום מרפסת שעומד בתקנות. כל עוד האיטום לא עומד בתקנות, סביר להניח שהוא לא יוביל לתוצאות מדויקות ואף עלול לגרום לפגיעה ממשית במרפסת.

מהו תקן איטום מרפסת?

תקן איטום מרפסת הוא קריטי לא רק מבחינה חוקית, אלא גם מבחינה בטיחותית. המטרה של תקן איטום מרפסת תורם בכך שלא יהיו נזילות ורטיבויות וכמו כן, כדי שהמרפסת לא תקרוס. תקן איטום מרפסת עומד על מספר עקרונות:

  1. שיפוע כדי לעמוד בתקן איטום מרפסת השיפוע של המרפסת צריך להיות שני אחוזים כדי להבטיח שהניקוז יגיע בצורה נכונה למרזב. כמובן, חשוב לבחון שגם המרזב עצמו מותקן עם שיפוע מתאים כדי שהמים לא יעמדו בסופו של דבר והניקוז יהיה לוקה בחוסר. השיפוע הוא לא משהו שבהכרח מורגש או נראה לעין, מה שכן נראה לעין בוודאות היא מרפסת ללא שיפוע מתאים.

  1. מעקות על המעקות במרפסת להיות עם אף מים. למעשה מדובר על חריץ בתחתית שתפקידו לנקז את המים לכיוון אחד ככה המים זורמים לכיוון הרצפה ומשם לתוך תעלת הניקוז. המטרה היא למנוע עומס וליצור כיוון אחד לכל מי הגשם.

  1. יריעות ביטומניות כמובן שאנחנו צריכים לאטום את המרפסת שלנו באופן תקין. על המרפסת להיות אטומה עם יריעות ביטומניות. כאשר מדובר על מרפסת ללא איטום, רצוי ליישם שתיים עד שלוש שכבות של יריעות ביטומניות בעובי 4 מ"מ או 5 מ"מ יש להתייעץ עם קבלן איטום כדי לבחור את היקף שכבות האיטום בצורה נכונה. יש לוודא שאותן יריעות עומדות בתקן ישראלי (ת"י 1430 חלק 3).

איטום מרפסת מרוצפת

כאשר אנחנו מדברים על תקן איטום מרפסת, אנחנו לא תמיד מדברים על מרפסת חדשה ומוכנה לאיטום. לעיתים האיטום מבוצע על גבי משטח מרוצף וכאן יש לנו מספר בחירות שכולן כמובן צריכות לעמוד בתקן איטום מרפסת. באיטום מרפסת מרוצפת ניתן לפרק את כל הריצוף, להסיר את המילוי שנמצא תחתיו ורק אז מבצעים את האיטום ומתייחסים לשיטה זו כמו איטום סטנדרטי למרפסת לא מרוצפת. לאחר מכן, יש להחזיר את הריצוף כמובן למקום.

שיטה זו נחשבת למעולה מכיוון שאנחנו יוצרים שכבת איטום לפי תקן איטום מרפסת ועדיין שומרים על הריצוף מנגד השיטה לוקחת יותר זמן והעלויות גבוהות.

האפשרות השנייה היא איטום על גבי ריצוף קיים. בשיטה זו אנחנו יכולים לחסוך זמן רב, אבל השיטה לא מתאימה לכל מרפסת. במקרה זו אנחנו יוצרים את שכבת האיטום על גבי הריצוף הקיים, לאחר מכן על אותה שכבה אנחנו יוצרים שכבה נוספת של ריצוף. השיטה הזאת לא מתאימה לכל מרפסת, יש להתייחס לגובה המרפסת והאם מבחינה הנדסית ניתן להעמיס עוד משקל על גבי המרפסת. כמו כן, יש לבחון שניתן ליצור שיפוע מתאים שעומד בתקן איטום מרפסות. שיטה זו נחשבת לפחות פופולרית ויותר מורכבת, למרות שמחירה נמוך בהשוואה לשיטה השנייה.

איטום ללא תקן איטום מרפסת

כאשר אנחנו עובדים לא בהתאם לתקן איטום מרפסות אנחנו חשופים לעבודה לקויה ואף מסוכנת. עבודה שאינה לפי הנהלים הקבועים בחוק יכולה להוביל ליצירת שיפוע לא נכון, ניקוז מים לא תקין, מים עומדים ופגיעה ממשית בתשתיות הבית. לכן, כאשר אתם מבצעים עבודות איטום יש לבחור בקבלן איטום מקצועי ומורשה שעובד לפי התקנות הקבועות בחוק.

יוסף טל

יוסף טל

מנכ"ל חברת איטום טל חברתנו הינה חברה בעלת וותק וניסיון רב בתחום האיטום ומספקת את כל פתרונות האיטום המתקדמים צוות מקצועי ומנוסה מאפשר ביצוע עבודות ברמה גבוהה ביותר המקנה לחברתנו מוניטין ושם של חברה מובילה בתחום! אנו מתמחים במגוון עבודות שיקום ואיטום מבנים. חברתינו מעניקה תעודת אחריות מלאה בסיום כל עבודה וזמינה עבורכם לכל שאלה.מחירים הוגנים לכל סוגי העבודות!

השאירו פרטים
שירותים נוספים

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן