מה זה ביטומן?

מה זה ביטומן

מה תרצו לדעת?

ישנם חומרים שונים ומגוונים לאיטום גגות ואיטום כללי בבית. בחירת חומרי האיטום תלויה במספר רב של דברים וכדי לבצע את הבחירה הנכונה יש להסתכל על מספר גורמים: תקציב, חומר איטום קודם ושטח. מה שרבים לא עושים הוא להכיר את חומר האיטום לפחות בצורה בסיסית, אז מה זה ביטומן ולמה כדאי לכם להכיר את חומר האיטום? הנה כל המידע.

ביטומן מהו חומר האיטום?

בניגוד לחומרי איטום אחרים, ביטומן הוא חומר טבעי שעבר הליך זיקוק מנפט גולמי. צבע חומר האיטום הוא שחור והוא נחשב לחומר איטום איכותי שדורש המתנה עד ייבוש מלא לאחר הייבוש הוא יהיה בלתי ניתן להסרה כמעט. ביטומן הוא חומר עזר לאיטום גגות ובעיקר חדרים רטובים (חדרים החשופים למקורות מים כמו מקלחת). את הביטומן מיישמים על גבי משטחים בשתי שיטות עיקריות: התזה או מריחה. היתרון של חומר האיטום הוא שבתחילת התהליך הוא מגיע בצורה יחסית גמישה והוא נמצא בתוך תערובת מסוימת כדי להבטיח גמישות ותוצאות גבוהות.

ביריעות ביטומניות אנחנו נעזרים בביטומן, היריעות הן יריעות אותן אנו פורסים על גבי גגות ובכדי שנוכל "להפעיל" את הביטומן יש לחמם את היריעות ולאחר מכן להדביק אותן לגג בהלחמה ושיטות נוספות. היריעות אוטמות באופן מלא את הגג ונחשבות לשיטת איטום ייחודית ויעילה לטווח הארוך.

מה השימוש בביטומן?

השימוש בביטומן אינו רק לאיטום גגות, למעשה מדובר על חומר גלם איכותי שכבר שנים רבות נעשה בו שימוש. הביטומן משמש לייצור כבישים, בניית קירות, בעבר גם שימש לאיטום כלי שיט. תהליך הייצור של הביטומן כולל שימוש בחומרים אורגניים זמינים, הוא נוצר בתנאים די זהים כמו נפט ופחם. השימוש בביטומן מגוון והוא נמצא בהרבה חומרי איטום שאנחנו מכירים וגם חומרים שאינם קשורים לאיטום.

מה שחשוב להכיר הוא השימוש בחומר ביטומן. לדוגמא, כאשר אנחנו משתמשים בזפת אנחנו יכולים להיעזר ביריעות ביטומניות מכיוון שמדובר על חומרים הנעזרים באותו בסיס חומרים ביטומניים. מנגד, יש מקרים בהם חומרי האיטום אינם מאותה משפחה וכתוצאה מכך חומרי איטום אלו דוחים זה את זה. אם הגג שלכם כרגע אטום בחומרים פוליאוריטניים לדוגמא, לא תוכלו להשתמש באיטום עם חומרים ביטומניים כל עוד לא הסרתם את שכבת האיטום הישנה לחלוטין.

האם ביטומן הוא חומר האיטום המומלץ?

חשוב להדגיש, כל מקרה לגופו ורק לאחר פגישה עם קבלן איטום תוכלו להגיע להחלטה הנכונה לכם. יש היום מגוון רחב של שיטות איטום, אין ספק שלביטומן יש תפקיד קריטי בתהליך האיטום. עם זאת, יש מקרים בהם הבחירה לאו דווקא תהיה בחומרים ביטומניים, אלא בחומרים אחרים שיותר נכונים. קבלן האיטום בוחר את חומר האיטום בהתחשב במספר דברים, הדבר הראשון הוא האם קיים חומר איטום ישן על גבי האזור הרצוי אם כן זה כבר מצמצם לנו לא מעט אפשרויות.

מעבר לכך, יש מקרים בהם אנחנו צריכים לבחור בחומר יותר גמיש או חומר פחות גמיש, יש מקרים בהם האיטום הוא נקודתי, יש לא מעט מחשבות סביב בחירת חומר האיטום. כדי לקבל את התוצאה הטובה ביותר אנחנו צריכים לבחור בקבלן איטום שיש לו את הניסיון המתאים, שהוא עובד עם מגוון חומרי איטום שונים, שיטות וטכניקות איטום המתאימות לאופי העבודה.

כמה עולה שימוש בחומר ביטומן?

המחיר של איטום בחומרים ביטומניים משתנה בהתאם למספר רב של דברים, החומר הוא לאו דווקא מה שקובע את המחיר, לפחות לא באופן דרמטי. המחיר בשימוש חומרים ביטומניים משתנה בהתאם לטכניקת האיטום ונע בין כמה עשרות שקלים למ"ר ועד כמה מאות שקלים בודדים למ"ר.

יוסף טל

יוסף טל

מנכ"ל חברת איטום טל חברתנו הינה חברה בעלת וותק וניסיון רב בתחום האיטום ומספקת את כל פתרונות האיטום המתקדמים צוות מקצועי ומנוסה מאפשר ביצוע עבודות ברמה גבוהה ביותר המקנה לחברתנו מוניטין ושם של חברה מובילה בתחום! אנו מתמחים במגוון עבודות שיקום ואיטום מבנים. חברתינו מעניקה תעודת אחריות מלאה בסיום כל עבודה וזמינה עבורכם לכל שאלה.מחירים הוגנים לכל סוגי העבודות!

השאירו פרטים
שירותים נוספים

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן